Lielbritānijā pēta, kā efektīvāk izmantot ģeogrāfisko informāciju

2005. gadā Lielbritānijas premjerministra vietnieka biroja sūtne Aiveta Kūpere paziņoja, ka Lielbritānijā tiks veidota darba grupa, kas pētīs, kā gan vidēja termiņa, gan ilgtermiņa periodā nodrošināt efektīvāku, plašāk izplatītu un sistemātisku ģeogrāfiskās informācijas izmantošanu Lielbritānijā. Divus gadus vēlāk, 2007. gada jūlijā atbildību par darba grupu uzņēmās valsts pašvaldību parlamentārā apakšsekretāre Baronese Endrjūsa.

2008. gada novembrī Lielbritānijas valdība akceptēja darba grupas izstrādāto ziņojumu “Vietai ir nozīme: Izvietojuma stratēģija Apvienotajai Karalistei” kā virzienu ģeogrāfiskās informācijas koncepcijas attīstībai Lielbritānijā (ar jēdzienu “izvietojuma stratēģija” dokumenta autori domā to pašu “ģeogrāfiskās informācijas stratēģiju”, tas minēts ziņojumā). Ziņojumā teikts: “Šī stratēģija dos labumu valdībai, plašākam sabiedriskajam sektoram, privātajam sektoram un iedzīvotājiem “ar vietām saistītas” informācijas pieejamībā, apmaiņā un pielāgošanā”. Stratēģijas galvenais mērķis ir maksimizēt ģeogrāfiskās informācijas sniegto vērtību sabiedrībai, valdībai, biznesa videi. Pamatā tā būs datu vākšana par visdažādākajām jomām – piemēram, skolu apvienošana (kas izskan diezgan aktuāli arī pašreizējā Latvijas kontekstā) prasa datus par esošo skolu izvietojumu, skolnieku mājas adresēm, populācijas statistiku, lai prognozētu skolas vecuma bērnu daudzumu konkrētajā apgabalā nākotnē, piemērotas zemes pieejamību un attālumus/laikus to veikšanai līdz skolai.

Šobrīd Lielbritānijas Vides, Pārtikas un Lauku lietu departamenta paspārnē izveidota padome, kas nodarbosies ar darba grupas ziņojumā izteikto rekomendāciju tālāku attīstīšanu.


Raksts publicēts

kategorijā

Autors:

Pēdējie komentāri

  1. Paldies par mana brāļa Jāņa Bikšes [3.] (pēc dzimtas uzturētā “Dzimtas koka” reģistra – Jānis [3.]) “Dzīves nodarbošanās vēstures” izveidi…

TWITTER FORUMS

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *