Uzņēmums Advanced Navigation ir veiksmīgi demonstrējis jaunas paaudzes hibrīdnavigācijas risinājumu, kas paredzēts lietošanai vidēs bez pieejama GNSS signāla. Tas apvieno stratēģiskas precizitātes šķiedru optikas žiroskopu (FOG) inerciālās navigācijas sistēmu ar jaunu palīgsensoru – lāzerā balstītu ātruma sensoru (LVS). Šī programmatūru sapludinošā arhitektūra sniedz līdz šim nebijušu precizitāti un uzticamību, īpaši sarežģītos darbības apstākļos.
Lai spētu droši darboties elektromagnētiski traucētos vai strukturāli komplicētos apgabalos, mūsdienu navigācijas sistēmām jāspēj funkcionēt arī bez GNSS. Hibrīdsistēmas pamatā ir FOG INS, kas nodrošina precīzu orientāciju un ir pietiekami jutīga, lai uztvertu pat Zemes griešanos. Savukārt LVS, izmantojot infrasarkanos lāzerus, nosaka transportlīdzekļa 3D ātrumu attiecībā pret zemi, saglabājot stabilu veiktspēju gan sauszemes, gan gaisa platformās.
Turklāt LVS spēj konstatēt GNSS viltošanu, salīdzinot neatkarīgos ātruma datus ar GNSS informāciju. Tas ievērojami stiprina drošas pozicionēšanas un laika noteikšanas (APNT) risinājumus. Programmatūra AdNav OS Fusion dinamiski pielāgo katra sensora ieguldījumu, nodrošinot precīzu stāvokļa aprēķinu arī signāla zuduma vai traucējumu gadījumā.
Lauka izmēģinājumos, kas ietvēra auto braucienus bez GNSS atbalsta Kanberā un arī izmēģinājumu lidojumā, hibrīdsistēma sasniedza vidējo kļūdu tikai 0,05% robežās salīdzinājumā ar RTK GNSS. Šie rezultāti parāda sistēmas potenciālu autonomiem risinājumiem aizsardzībā, aviācijā, robotikā un citās nozarēs, kur precīza un izturīga navigācija bez ārējiem signāliem kļūst arvien būtiskāka.
Atbildēt