2025.gada pavasarī Amsterdamas centrālajā stacijā pabeigta IJ viadukta renovācija, kurā būtisku lomu spēlēja modernas ģeotelpiskās tehnoloģijas. Nīderlandes infrastruktūras uzņēmums BAM, sadarbojoties ar valsts dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju ProRail, izmantoja 3D modelēšanu, Lidar skenēšanu un punktu mākoņu analīzi, lai detalizēti izplānotu un īstenotu sarežģītos darbus zem 14. un 15. sliedēm un 5. un 6. platformas. Pateicoties digitālajam dvīnim un precīzai strukturālajai datu analīzei, izdevās atjaunot tērauda viaduktu tā, lai tas kalpotu vēl vismaz 50 gadus.
Renovācija tika veikta vienā no noslogotākajām vietām valstī – vilcieni kursēja un stacija bija atvērta visā projekta laikā. Digitālās tehnoloģijas ļāva darbus īstenot ar minimāliem traucējumiem un maksimālu efektivitāti. Lidar skenējumi nodrošināja precīzus 3D punktu mākoņus, kas kalpoja kā pamats digitālajam dvīnim, ļaujot rūpīgi plānot gan strukturālos remontus, gan atbilstību mūsdienu standartiem.
Šis projekts ir daļa no ProRail stratēģijas, lai modernizētu Amsterdamas staciju, paplašinātu kapacitāti un uzlabotu savienojumus ar pārējo Nīderlandi un Eiropu. “Pateicoties digitālajiem rīkiem, ciešai sadarbībai ar partneriem un mūsu komandas atdevei, mēs īstenojām ilgtspējīgu risinājumu plānotajā laikā,” norāda Alfrēds Sīmess, BAM Infra direktors. Renovācija tika sinhronizēta ar pirmā Oostertoegang tilta nomaiņu, kā arī paralēli turpinās rietumu pasažieru tuneļa ieejas atjaunošana. Šī koordinētā pieeja samazina satiksmes traucējumus un paātrina infrastruktūras modernizāciju.
Atbildēt