Starptautiskā Mērnieku federācija (FIG) ar 2. komisijas palīdzību veikusi globālu pētījumu par akadēmisko izglītību zemes mērniecībā un ģeomātikā. Aptaujā piedalījās 86 augstskolas no 37 valstīm, sniedzot pārskatu par mācību programmām, profesionālajām prasībām un starpdisciplinārajām saiknēm šajā jomā.
Aptaujas rezultāti atklāj, ka lielākā daļa mācību programmu koncentrējas uz tehnoloģijām un datu analīzi – piemēram, GPS, GIS, kartogrāfiju un LIDAR. Tomēr tādi temati kā ilgtspējīgas attīstības mērķi (SDG) un ģeodatu ētiska izmantošana mācību saturā ir iekļauti tikai vāji. Tāpat pētījumā apkopota informācija par dažādo profesionālo nosaukumu un kvalifikācijas prasību pielietojumu dažādās valstīs.
Viens no nozīmīgākajiem iniciatīvas rezultātiem būs interaktīva karte ar pasaules universitāšu programmām šajā jomā, kas palīdzēs veidot globālu akadēmisko un profesionālo sadarbības tīklu. Šī iniciatīva kalpo kā pamats izglītības kvalitātes uzlabošanai, starptautisku standartu veidošanai un profesionālo kopienu stiprināšanai.
Atbildēt