Farēru salu kartogrāfi secinājuši, ka salas aerofotogrāfiju iegūšanai no gaisa lietderīgāk izmantot dronus, nevis ierastās lidmašīnas. Lielā mērā iemesls tam ir neprognozējamais Farēru salu klimats, kas lidmašīnu izmantošanu padara sarežģītu – lai izlauztos cauri biezajam mākoņu slānim, lidmašīnām ir jālido zemu, taču tas ir bīstami, jo Farēru salu reljefs ir kalnains. Droni savukārt lido zem mākoņu augstuma, ir ērtāk pilotējami un arī elastīgāk plānojami, ar iespēju uzņemt attēlus nelielākām teritorijām brīžos, kad laikapstākļi tam ir piemēroti. Tiesa gan, arī šai metodei ir savas problēmas – droni ar fiksētiem spārniem reizēm arī grūti pielāgojas nelīdzenajam reljefam, nespējot atrast piemērotāko lokāciju gan, lai paceltos, gan, lai nolaistos. Vairāk par Farēru salu pieredzi teritoriju aerofotografēšanā un kartēšanā: https://www.gim-international.com/content/news/surveying-the-faroe-islands
Realitāte ir 60+ miljonu un tie 200 ir reāli 20-30 nopietni uzņēmumi. Ar šo jasāk un tad arhitekti, ģeologi, projektetaji,…
Atbildēt