FIG prezidenta ieteikumi ģeotelpiskās informācijas nozarei pašreizējā situācijā

Kā koronavīrusa COVID-19 pandēmija ietekmē pasaules ģeotelpiskās informācijas industriju? To ekspresintervijā ar Starptautiskās Mērnieku federācijas prezidentu Rūdolfu Štaigeru skaidro žurnāls “GIM-International”.

Viena no tiešākajām vīrusa ārkārtas situācijas radītajām sekām ir dažādu pasākumu atcelšana. Arī FIG paziņojusi, ka COVID-19 dēļ atceļ šāgada maijā Amsterdamā paredzēto “FIG Working Week” (“Semināru nedēļu”). “Esam ļoti vīlušies, jo bijām saņēmuši daudzsološu skaitu dalībnieku pieteikumu, sagatavošanās darbi jau ritēja pilnā sparā. Sākumā bijām plānojuši, ka semināru nedēļu varētu pārcelt uz šāgada augustu, taču pēcāk atmetām šo domu, jo šobrīd nav zināms, kāda būs situācijas ilgtermiņa ietekme uz starptautisko pārvietošanos,” stāsta FIG prezidents R. Štaigers.
Tomēr krietni lielāka un potenciāli bīstamāka vīrusa radītā haosa blakne ir kopējā ekonomikas straujā sabremzēšanās, kas neiet secen arī ģeotelpiskās informācijas industrijai. R. Štaigers atzīst, ka FIG nav nekāda “ģenerālplāna”, kā palīdzēt nozarei šajā laikā, jo gan katra uzņēmuma (atkarībā no tā lieluma un piedāvātajiem produktiem/pakalpojumiem), gan katras valsts situācija un risināmie izaicinājumi esot atšķirīgi. Tomēr kopumā pats svarīgākais esot “saglabāt biznesu (līgumus) dzīvus, neatkarīgi no uzņēmuma izmēra. Manā dzimtenē Vācijā valdība sola dāsnu finansiālo atbalstu, īpaši mazajiem uzņēmumiem, taču zināms, ka realitātē šie solījumi bieži vien izrādās pārāk birokrātiski, un reti ir tiešām ātri un efektīvi,” skeptisks ir FIG prezidents.
Tomēr viņš nāk klajā arī ar pozitīvu vēstījumu, iezīmējot iespējamos optimistiskos scenārijus, kā saglabāt vai pat vairot biznesa apgriezienus arī krīzes situācijā: “Šobrīd mums visiem jāsēž savos “mājas birojos”, jāizvairās no fiziska kontakta ar kolēģiem. Šis būtu īstais laiks attīstīt jaunas idejas, jaunus projektus, ar jaunu programmatūru, kam mums nebija laiks līdz šim. Būtu lieliski šobrīd rast iespējas jaunu ideju attīstībai, lai brīdī, kad krīze būs beigusies, šīs idejas varētu pārvērsties jaunos produktos un pakalpojumos!”

Raksts publicēts

kategorijā

Autors:

Pēdējie komentāri

TWITTER FORUMS

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *