Labs nāk ar gaidīšanu, silts ar sildīšanu
Veciits_meklesana
Aktuālais jautājums
 
Ievads nozarē
Terminu vārdnīca
Par portālu
Pasūtītājiem
 
Likumdošana
Mērniecībā
Zemes ierīcībā
Kartogrāfijā
Ģeodēzijā
Mērnieku saraksts
ADTI uzturētāji
Iepirkumi
Konkursi
Rezultāti
 
Jaunumi
Latvijā
Pasaulē
Augstskolās
Mērnieku biedrībā
LKĢA
Būvniecībā
Nekustamie īpašumi
Īsumā
Pētījumi
Vēsture
Tehnoloģijas
Izklaide
 
Pakalpojumi
Mērniecības instrumenti
Dati darbam
Pārrēķinu kalkulatori
Saites
Forums Galerija Blogi Sludinājumi

Eiropas Kosmosa aģentūra izstrādā Eiropas kuģošanas ceļu karti 04.06.2009

Sviitra

Francijas speciālisti, apstrādājot septiņu gadu laikā uzkrātos Eiropas Kosmosa aģentūras (ESA - European Space Agency) ENVISAT satelīta datus par kuģu satiksmi Eiropai pieguļošajos ūdens ceļos, ir izveidojuši Eiropas kuģošanas ceļu karti.

ENVISAT (Environmental Satellite) ir Eiropas Kosmosa aģentūras Zemes novērošanas satelīts. Tas tika palaists 2002.gada 1.martā. Uz tā platformas izvietoti deviņi Zemes novērošanas instrumenti, kas uzkrāj dažādu informāciju par Zemi. Viens no šādiem instrumentiem ir radars ASAR (Advanced Synthetic Aperture Radar). Radara uzkrātos datus laika periodā no 2002. līdz 2009.gadam pēc īpaša algoritma apstrādāja Francijas kosmosa aģentūras centra (CNES - Centre National d'Etudes Spatiales) speciālisti, izveidojot uzskatāmu Eiropas krastu kuģu satiksmes modeli.

Šī modeļa pielietojumi var būt ļoti dažādi. Viens no tiem - iespēja novērtēt kuģošanas ietekmi uz atmosfēras piesārņojumu.

Neraugoties uz to, ka kuģi ir energoefektīgāki kā cita veida komercpārvadājuma veidi, tomēr to dzinēji izraisa lielu gaisa piesārņotājumu ar sēra un slāpekļa dioksīdiem. Šo gāzu palielināta koncentrācija ir cēlonis skābajiem lietiem, kas nodara kaitējumu gan videi, gan ir bīstama cilvēkiem. Slāpekļa oksīda izplūdes apjomu no transporta kuģiem iespējams novērot no kosmosa. Lai to ilustrētu, kuģniecības ceļu karte ir savietota ar slāpekļa oksīda karti, kas spilgti parāda, ka vietās, kur notiek intensīva navigācija, ir novērota palielināta SO2 un NO2 koncetrācija. (1.att.)

Izveidotais kuģu satiksmes modelis var arī palīdzēt atbildīgajām jūras iestādēm labāk pārvaldīt jūras transporta kustību un uzlabot jūras ceļu maršrutus.

Piemēram, Eiropas Jūras drošības komiteja grozīja satiksmes sadales shēmas Portugāles krastā 2005.gadā, pievienojot vēl divas kuģniecības līnijas un pārvietojot kuģošanas joslas tālāk prom no krasta. (2.att.)

Satelīta novērojumi atklāj arī tās ostas, kurās visbiežāk kuģi noenkurojas. ASAR attēls ar zilo krāsu izceļot uzskatāmi parāda Ziemeļjūras visbiežāk apmeklētākās ostas - Kalē Francijā, Antverpene Beļģijā, Brēmene un Hamburga Vācijā un Europort Nīderlandē. (3.att.)

Avots: European Space Agency

Jauns komentārs:
Vārds: 
Mernieks.lv neatbild par portāla lasītāju ievietotiem komentāriem. Aicinām portāla lasītājus, rakstot komentārus un atsauksmes par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas. Aicinājuma neievērošanas gadījumā paturam tiesības dzēst neatbilstošus komentārus, kā arī liegt lietotājam turpmāku rakstu komentēšanas iespēju.
Jaunākais citās sadaļās
Sviitra
Mērnieku laika ziņas
Arrow_left 2020. gada augusts Arrow_right
P O T C P S S
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Šodiena 2020. gada 14. augusts

Vārda diena:

Zelma, Zemgus, Virma

Šajā dienā publicēti:

Jaunākie komentāri

"Labs" Darba pazemojums:

Šī bija LIELISKĀ IESPĒJA (teksts no 30.05.2018.): “Labdien! Piedāvāju iespēju kļūt par vecāko metodikas ekspertu zemes kadastrālajā uzmērīšanā. Varbūt Tev ir apnicis skraidīt pa lauku? Varbūt Tev ir vēlēšanās sakārtot nejēdzības ar kurām ikdienā saskaries? Varbūt Tev vienkārši gribas pārmaiņas savā dzīvē? Valsts zemes dienestā ir brīva vakance un Tev ir lieliska iespēja kļūt par cilvēku, kurš veido un realizē ZKU metodiku visā Latvijā. Galvenie darba pienākumi ir saistīti ar ZKU idejas attīstību un palīdzēšanu kā mērniekiem tā arī kolēģiem zemes dienestā. Tev būs precīzi jāpārzina normatīvie akti un jāspēj atrisināt problēmas ar kurām ikdienā saskaras mērnieki un zemes dienesta kontrolieri. Un pacietīgi jāuzklausa un jāpalīdz zemes īpašniekiem, kuri bieži vien apmaldās nebūt ne tik vienkāršajā ZKU pasaulē. Darba vieta Tev būs Rīgā pašā Daugavas malā 11.novembra krastmalā 31. Alga šim amatam ir noteikta no 827€ līdz 1100€ atkarībā no piešķiramās kategorijas. Ir arī veselības apdrošināšana, papildu atvaļinājuma dienas un atvaļinājuma pabalsts atkarībā no Tava darba novērtējuma. Ja esi ieinteresēts, piezvani vai uzraksti man un atbildēšu uz Taviem jautājumiem. P.S. Šis e-pasts ir nosūtīts visiem ZKU un ZIP mērniekiem, kuru kontakti norādīti sertificēšanas centru mājas lapās. VIESTURS AIGARS daļas vadītājs Valts zemes dienests Kadastra departamenta Mērniecības daļa tālrunis: 67038678 adrese: 11.novembra krastmala 31, Rīga, LV-1050”.
Sviitra
© 2008 mernieks.lv, epasts: redakcija@mernieks.lv
Visa portālā ievietotā informācija un materiāli (tai skaitā raksti,attēli,video u.c.) pieder to autoriem. Pārpublicēšana bez saskaņošanas un atsauces stingri aizliegta. Visiem portālā ievietoajiem datiem ir tikai informatīvs raksturs, un tie izmantojami tikai izziņas, izglītības un informatīviem nolūkiem. Redakcija neuzņemas saistības par iespējamo informācijas neatbilstību patiesai situācijai. Redakcija neuzņemas atbildību par portāla lietotāju ievietoto informāciju. Ievietojot komentāru, tā autors atzīst, ka piekrīt komentēšanas noteikumiem, uzņemas atbildību par tās saturu, kā arī apņemas pret redakciju neizvirīt nekādas pretenzijas par komentāru satura rediģēšanu vai dzēšanu.