Mēs esam lai Jūs informētu
Veciits_meklesana
Aktuālais jautājums
 
Ievads nozarē
Terminu vārdnīca
Par portālu
Pasūtītājiem
 
Likumdošana
Mērniecībā
Zemes ierīcībā
Kartogrāfijā
Ģeodēzijā
Mērnieku saraksts
ADTI uzturētāji
Iepirkumi
Konkursi
Rezultāti
 
Jaunumi
Latvijā
Pasaulē
Augstskolās
Mērnieku biedrībā
LKĢA
Būvniecībā
Nekustamie īpašumi
Īsumā
Pētījumi
Vēsture
Tehnoloģijas
Izklaide
 
Pakalpojumi
Mērniecības instrumenti
Dati darbam
Pārrēķinu kalkulatori
Saites
Forums Galerija Blogi Sludinājumi

Eiropas Kosmosa aģentūra izstrādā Eiropas kuģošanas ceļu karti 04.06.2009

Sviitra

Francijas speciālisti, apstrādājot septiņu gadu laikā uzkrātos Eiropas Kosmosa aģentūras (ESA - European Space Agency) ENVISAT satelīta datus par kuģu satiksmi Eiropai pieguļošajos ūdens ceļos, ir izveidojuši Eiropas kuģošanas ceļu karti.

ENVISAT (Environmental Satellite) ir Eiropas Kosmosa aģentūras Zemes novērošanas satelīts. Tas tika palaists 2002.gada 1.martā. Uz tā platformas izvietoti deviņi Zemes novērošanas instrumenti, kas uzkrāj dažādu informāciju par Zemi. Viens no šādiem instrumentiem ir radars ASAR (Advanced Synthetic Aperture Radar). Radara uzkrātos datus laika periodā no 2002. līdz 2009.gadam pēc īpaša algoritma apstrādāja Francijas kosmosa aģentūras centra (CNES - Centre National d'Etudes Spatiales) speciālisti, izveidojot uzskatāmu Eiropas krastu kuģu satiksmes modeli.

Šī modeļa pielietojumi var būt ļoti dažādi. Viens no tiem - iespēja novērtēt kuģošanas ietekmi uz atmosfēras piesārņojumu.

Neraugoties uz to, ka kuģi ir energoefektīgāki kā cita veida komercpārvadājuma veidi, tomēr to dzinēji izraisa lielu gaisa piesārņotājumu ar sēra un slāpekļa dioksīdiem. Šo gāzu palielināta koncentrācija ir cēlonis skābajiem lietiem, kas nodara kaitējumu gan videi, gan ir bīstama cilvēkiem. Slāpekļa oksīda izplūdes apjomu no transporta kuģiem iespējams novērot no kosmosa. Lai to ilustrētu, kuģniecības ceļu karte ir savietota ar slāpekļa oksīda karti, kas spilgti parāda, ka vietās, kur notiek intensīva navigācija, ir novērota palielināta SO2 un NO2 koncetrācija. (1.att.)

Izveidotais kuģu satiksmes modelis var arī palīdzēt atbildīgajām jūras iestādēm labāk pārvaldīt jūras transporta kustību un uzlabot jūras ceļu maršrutus.

Piemēram, Eiropas Jūras drošības komiteja grozīja satiksmes sadales shēmas Portugāles krastā 2005.gadā, pievienojot vēl divas kuģniecības līnijas un pārvietojot kuģošanas joslas tālāk prom no krasta. (2.att.)

Satelīta novērojumi atklāj arī tās ostas, kurās visbiežāk kuģi noenkurojas. ASAR attēls ar zilo krāsu izceļot uzskatāmi parāda Ziemeļjūras visbiežāk apmeklētākās ostas - Kalē Francijā, Antverpene Beļģijā, Brēmene un Hamburga Vācijā un Europort Nīderlandē. (3.att.)

Avots: European Space Agency

Jauns komentārs:
Vārds: 
Mernieks.lv neatbild par portāla lasītāju ievietotiem komentāriem. Aicinām portāla lasītājus, rakstot komentārus un atsauksmes par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas. Aicinājuma neievērošanas gadījumā paturam tiesības dzēst neatbilstošus komentārus, kā arī liegt lietotājam turpmāku rakstu komentēšanas iespēju.
Jaunākais citās sadaļās
Sviitra
Mērnieku laika ziņas
Sviitra_b
Arrow_left 2019. gada novembris Arrow_right
P O T C P S S
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
Šodiena 2019. gada 21. novembris

Vārda diena:

Andis, Zeltīte
Jaunākie komentāri
Sviitra
© 2008 mernieks.lv, epasts: redakcija@mernieks.lv
Visa portālā ievietotā informācija un materiāli (tai skaitā raksti,attēli,video u.c.) pieder to autoriem. Pārpublicēšana bez saskaņošanas un atsauces stingri aizliegta. Visiem portālā ievietoajiem datiem ir tikai informatīvs raksturs, un tie izmantojami tikai izziņas, izglītības un informatīviem nolūkiem. Redakcija neuzņemas saistības par iespējamo informācijas neatbilstību patiesai situācijai. Redakcija neuzņemas atbildību par portāla lietotāju ievietoto informāciju. Ievietojot komentāru, tā autors atzīst, ka piekrīt komentēšanas noteikumiem, uzņemas atbildību par tās saturu, kā arī apņemas pret redakciju neizvirīt nekādas pretenzijas par komentāru satura rediģēšanu vai dzēšanu.